Félhold tartás

Félhold tartás

 
Félhold tartás (Ardha csandrászana)

Egyes iskolákban ezt a gyakorlatot Hold tartásnak hívják. A gyakorlat lényege a derék és a csípő oldalirányú nyújtása, a gerinc hajlékonyságának fokozása. Derékfájdalom esetén a gerinc melletti izom görcsös állapotát lazítja azáltal, hogy megnyújtja és kiegyenesíti a csigolyasort.

Állj egyenesen, zárt állásban. Belégzésre emeld oldalt a karokat, érintsd össze a fejed fölött a két tenyered és nyújtózz magasra. Kilégzésre hajolj balra, ügyelj, hogy a jobb vállad és a jobb csípőd ne dőljön a talaj irányába. Mintha két üveglap közé lennél beszorítva, csak oldalra hajolj, és kényelmesen nyújtóztasd meg a felül lévő jobb oldalad. Tartsd a helyzetet 5-10 másodpercig, belégzésre emelkedj vissza kiinduló helyzetbe. Ilyenkor, ahogy a tüdő felfúvódik, szinte magától emelkedik a törzs, mint egy luftballon. A középső fázisnál mindig állj meg egy kicsit, és nyújtózz erőteljesen fölfelé. Végezd el a másik irányba is, aztán eresztd le oldalt a karokat. Ismételd 3X.

Gyógyító hatása:
Az erőteljes nyújtózás a gerinc menti izmokat, és így az idegrendszert is edzi. Segít lefaragni a deréktájon felhalmozódott zsírpárnákat. Erős derékfájdalom esetén óvatosan, a túlerőltetés nem segít!